Kratka teorija putovanja i jedna pustinja
predstavlja pravi izazov većini konvencija prihvaćenih u našoj književnosti, a koje se odnose na to kakva bi trebala biti formalna priroda pripovijetke. Njegovih šest pripovijedaka što se otvaraju ljudskome iskustvu, smještajući nas u neki kutak svijeta – između šturih krajolika mediteranske obale i genijalnih stranica srpskoga pisca Milorada Pavića
– označavaju ovdje putovanje. Zahvaljujući vrlo gipkoj prozi nomadske strukture koja se prilagođuje različitim duhovnim, fizičkim ili imaginarnim mjestima svake priče i krhkoj individualnosti njezinih stanovnika, Crusat
vodi te pročišćene likove do ponora strahova, sumnja i žudnja što oblikuju suvremeni svijet. Svi oni čekaju, traže ili istražuju mogućnost jednoga otkrića koje ne stiže do njihove obamrle sadašnjosti, a s druge strane, što je zanimljivo, nisu, čini se, sposobni poduzeti nikakav učinkovit potez, osim možda zavodljive Lene koja nam piše iz plutajućega svijeta snova.