Laička "istraga" dovodi do Dijanina djeda, koji prikriveno živi u Americi posljednjih 55 godina, do veze između starih i novih sukoba i nezaboravljenih dugova. Kako vrijeme prolazi, Igor se u istrazi sve više približava Dijani, postajući opsjednut njome.
Kao kriminalistički roman, Grimalda je žanrovski superioran i plijeni vještinom, napetošću i filmskom brzinom. Istovremeno, to je i roman upečatljivih likova – Igor i Tena, Dijana Kralj i Filip Šop, Davor i Ulika, inspektor Bolković i Ninica Horvatova, stjecajem nepredvidljivih okolnosti pristigli s različitih adresa i vremena, u literarnom defileu likova koji u svojim nimalo glamuroznim ulogama (policajci, konobari, fotografi, inspektori, recepcioneri) nastupaju manje više slučajno kao glavni ili sporedni. Njihove su istinske uloge životnih i političkih emigranata i gubitnika, nasukanih na pramcima vlastitih sudbina, fanatičnih opsesija, emocija i životnih zabluda. Edi Matić strpljivo ispituje stvarnu otpornost svojih likova na neumitne životne udarce koji ih guraju iz njihovih prirodnih egzistencija u neočekivanim smjerovima. Pisac svoje likove – kao i u svakom pravom noiru – uvjerljivo potretira kao žrtve vlastite „uhvaćene“ prošlosti, s kojom se likovi simbolički razračunavaju u snenim i idiličnim krajolicima Grimalde, Vižinade, Crklade, Buja i drugih pitoresknih istarskih mjesta šaca. Životno i stvarnosno više nego uvjerljiva, Grimalda je u startu korak dalje od mogućih žanrovskih stereotipa.