Andrea Zlatar
Rastanak i potonuće potvrđuje kako i koliko Irenu Vrkljan zanima svijet koji ju okružuje bilo da je riječ o sudbinama pojedinaca ili o pogledu na globalnu sliku svijeta. Navođenjem onih s kojima razgovara na duhovnoj relaciji, Irena Vrkljan stvara djelo kolektivne snage, svojevrsno utočište važnih sudionika njezina života – pisaca, knjiga i osoba koje je voljela i uvažavala. Spominjanjem Atelijera na posljednjim stranicama Rastanka i potonuća, Irena Vrkljan čitatelja vraća na početak pripovijedanja. Zatvarajući ovaj krug autorica zadržava prepoznatljivost svojega literarnog rukopisa, a pripovjedni ciklus ispisuje upravo onako kako se ispisuje i onaj životni – memorijom o ishodištu i mjestu početka.
Jasna Horvat
Rastanak i potonuće dojmljiv je prozni kolaž u kojemu se pretapaju sjećanja na druge s intimnim dnevničkim zapisima. Oba ova, na prvi pogled udaljena pogleda Irene Vrkljan, uvezana su susretom s vlastitim starenjem kao i sa starenjem bližnjih, u koji nije utkana filozofska zabrinutost zbog prolaznosti života ili opsesivna želja da se zaustavi vrijeme.
Ovo je knjiga koja se čita kao čudesna posveta starosti kojoj se autorica ne predaje nego izlaz nalazi u riječima koje su i dalje jedini odraz njezine energije i „želje, da život pretvori u pisanje u ovim vremenima nečitanja, u trenutku, koji sad i prečesto obilazi zaborav, jer mladost i svi oko nas s pravom traže druge izvore, druge odgovore“.
Helena Sablić Tomić